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Script pour avoir plus d'interrupteurs,acteur, class ...

 
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molgate
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MessagePosté le: Jeu 4 Mar - 03:00 (2010)    Sujet du message: Script pour avoir plus d'interrupteurs,acteur, class ... Répondre en citant

Script pris ici > http://rpg-maker-vx.bbactif.com/autres-f172/casser-les-limites-d-interrupte…








Voila un script qui pourrai aidez certaine personne à casser les limites d'interrupteurs,acteur, class, skill, arme, armure..



Il faut juste modifier ceci dans le script qui suit:
  
Code:


 #======================================================
# * START to setup from here!
#======================================================
'actor' => 1011,
'class' => 1011,
'skill' => 1011,
'item' => 1011,
'weapon' => 1011,
'troop' => 1011,
'enemy' => 1011,
'state' => 1011,
'armor' => 1001,
'animation' => 1011,
'commonev' => 1011,
'switch' => 6000,
'variable' => 6000,



Sa c'est le script qui faut mettre au desus de Main:
(Manipulation à savoir:Ensuite, lancer le jeu mais n'ayez pas peur, il va se fermer.
Fermer ensuite votre projet puis, réouvrez le et, pour finir, retirez ce script.)




Code:


#===============================================================
# ● [VX] ◦ Database Limit Breaker ◦ □
# * Break limit of data number in database files *
#--------------------------------------------------------------
# ◦ by Woratana [woratana@hotmail.com]
# ◦ Thaiware RPG Maker Community
# ◦ Released on: 22/05/2008
# ◦ Version: 1.0
#--------------------------------------------------------------

#==========================================
# ** HOW TO USE
#------------------------------------------
# 0. Open your project (Recommend to backup your database files first~)
# 1. Paste this script in above 'Main'.
# 2. Set DLB_USE_IT = true
# 3. Setup database files you want to change, in DLB_DATA
# 4. Run your game...
# 5. When it finished, game will close itself
# 6. Close your project *without save*
# 7. Open your project again. Done!
# 8. You can either remove this script, or set DLB_USE_IT = false
#==========================================

  #===========================================================================
  # Use limit breaker? (set this to false after you run this script,
  # and haven't change anything in DLB_DATA after that)
  # or REMOVE this script when finished~
  #===========================================================================
  DLB_USE_IT = true # (true / false)
  
  DLB_DATA = {
  #======================================================
  # Database file you want to change their number:
  # * Limit of normal database files are 999
  # * Limit of variables and switches are 5000
  # This script will allow you to change their number over their limit~
  #===============================
  # ** How to setup **
  #-------------------------------
  # Add 1 line below per 1 database file you want to change.
  # Structure: 'Database_File' => (number),
  # e.g. 'switch' => 5500,
  # (* Don't forget to put , behind the line!)
  
  #==============================================
  # ** [List] Database_File
  #----------------------------------------------
  # 'switch' for Game Switches
  # 'variable' for Game Variables
  # 'actor' for Actors
  # 'class' for Classes
  # 'skill' for Skills
  # 'item' for Items
  # 'weapon' for Weapons
  # 'armor' for Armors
  # 'enemy' for Enemies
  # 'troop' for Troops
  # 'state' for States
  # 'animation' for Animations
  # 'commonev' for Common Events
  #======================================================
  # * START to setup from here!
  #======================================================
  'actor' => 1011,
  'class' => 1011,
  'skill' => 1011,
  'item' => 1011,
  'weapon' => 1011,
  'troop' => 1011,
  'enemy' => 1011,
  'state' => 1011,
  'armor' => 1001,
  'animation' => 1011,
  'commonev' => 1011,
  'switch' => 6000,
  'variable' => 6000,
  #========================================================
  # * [END] Database Limit Breaker Setup Part
  #========================================================
  'end' => nil # End
  }
  if DLB_USE_IT
    start_time = Time.now
    DLB_DATA.each do |k,v|
      dvar = nil
      case k
      when 'switch'; dname = 'System'; dvar = 'switches'; dnewdata = ''
      when 'variable'; dname = 'System'; dvar = 'variables'; dnewdata = ''
      when 'actor'; dname = 'Actors'; dnewdata = 'RPG::Actor.new'
      when 'class'; dname = 'Classes'; dnewdata = 'RPG::Class.new'
      when 'skill'; dname = 'Skills'; dnewdata = 'RPG::Skill.new'
      when 'item'; dname = 'Items'; dnewdata = 'RPG::Item.new'
      when 'weapon'; dname = 'Weapons'; dnewdata = 'RPG::Weapon.new'
      when 'armor'; dname = 'Armors'; dnewdata = 'RPG::Armor.new'
      when 'enemy'; dname = 'Enemies'; dnewdata = 'RPG::Enemy.new'
      when 'troop'; dname = 'Troops'; dnewdata = 'RPG::Troop.new'
      when 'state'; dname = 'States'; dnewdata = 'RPG::State.new'
      when 'animation'; dname = 'Animations'; dnewdata = 'RPG::Animation.new'
      when 'commonev'; dname = 'CommonEvents'; dnewdata = 'RPG::CommonEvent.new'
      when 'end'; next
      else; p 'unknown DLB_DATA!', 'Check carefully what you typed in DLB_DATA'
      end
      base_data = load_data('Data/' + dname + '.rvdata')
      data = dvar.nil? ? base_data : eval('base_data.' + dvar.to_s)
      unless data.size > v and v - (data.size - 1) <= 0
        add_data = Array.new(v - (data.size - 1)) { eval(dnewdata) }
        data.push *add_data
        save_data(base_data, 'Data/' + dname + '.rvdata')
      end
    end
    p 'Finished in ' + (Time.now - start_time).to_s + ' sec'
    exit

  end





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MessagePosté le: Jeu 4 Mar - 03:00 (2010)    Sujet du message: Publicité

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